بوی عود می آید

بوی زیارت

بوی عود می آید

بوی زیارت

بوی عود می آید

بوی عود می آمد. مست شدم.
به هوای عید؛ برگشتم. و برای مدتی ماندم... فقط برای مدتی کوتاه.

اولین وبلاگم
http://mohammadein.blogfa.com/

وبلاگ دومم
http://delneviseham.blogfa.com/

آخرین مطالب

  • ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۳ س ب

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۴ امن

دست بردن در خلقت

شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۲۱ ب.ظ

داره با بچه های من بازی میکنه. بچه ها هم راهش رو پیدا کردن. خودشون رو لوس میکنن و حسابی جایزه دریافت میکنن.


رفتارش دقیقا عین مادربزرگ پدربزرگ هاست.


با خودم فکر میکنم اگه بچه هاش ازدواج کرده بودن الان اونم ...بزرگ شده بود.


نیم ساعت بعدش دقیقا همین جمله رو بهم میگه. در ادامه درد و دلش میگه که: دست می بریم توی خلقت و پروسه ی اون. به خیال اینکه ما خاصیم و از همه هم قطارانمون توی این مسئله جلو زدیم.


نگو که دلمون در آینده به همین نوه ها خوش می بوده و این قانون طبیعت بوده. اما ما نادیده گرفتیمش.


فکر می کردیم بچه هامون دارن پله های ترقی و موفقیت رو طی میکنن اما بعضی از موفقیت ها، اگه بهشون نرسی عین موفقیته.




تو فامیل به تنهائی معروفه. حالا باز مامانم گاهی دعوتش میکنن؛ اما فکر میکنم این دعوت ها نمی تونه خلائی که اون احساس میکنه رو پر کنه. 



یادمون باشه این انتخاب های امروز ماست که فردای ما و بچه هامون رو می سازه. برای هر انتخاب باید فکر کنیم و به نتیجه اش یه نگاه بندازیم.

حتی میشه گفت ما با انتخاب سبک زندگی مون یه راه برای کل خانواده در نظر گرفتیم و در قبال اونها مسئولیم. بخصوص بچه ها که هیچ پناه و دفاعی ندارن و توی متون تربیتی اومده که خدای اونها پدر ، مادرن.


برای اون ها یه سری ارزش تعریف میکنیم و برای رسیدن به اون ارزش ها تشویقشون میکنیم.حالا حتی اگه خودمون هم به اشتباه بودن مسیر پی ببریم اما دیگه بچه ها حاضر نیستن از هدفشون دست بردارن... و این میشه که یه عمر (و چه بسا چند عمر!)بر فنا میره.(عمر پدر و مادر این فرزند؛ عمر بچه هائی که این فرزند می تونست تربیت کنه؛ عمر مادربزرگ پدر بزرگ این فرزند که همیشه برای نسلشون نگران بودن و بچه های نوه اشون میشن نسل اونها... بگیر برو تا باااااااااالا)


ارزش ها وقتی واقعی میشن که وصل به فطرت انسان باشن. نه فطرت خاک گرفته البته! فطرت پاک بشری. همون موهبتی که خدای منان در اختیار همه ما بی کم و کاست گذاشته...


اهداف وقتی الهی بشن موندگارن و پشیمونی ندارن.

۹۴/۰۳/۲۳
مامان محمدین

سرنوشت آدم ها

نظرات  (۳)

سلام سمیه جون
یه گروه ختم قرآن معتبر میشناسی برای 5 نفر از دوستام می خوام. که هم ماه رمضون میخونن و هم کل سال
ممنون
پاسخ:
سلام عزیز دلم.

من کسی رو نمی شناسم. خدا ازشون قبول کنه. حتما از جانب من اگر تونستی بهشون التماس دعا بگو.

اما فکر میکنم توی جامعه القرآن هر شهر به راحتی بشه چنین گروه هائی گیر آورد.

خووووووووووش به حالشون... راستی اگر حافظ نیستن بهشون پیشنهاد حفظ بده. واقعا دنیای زیبائیه... و هیچ چیز مثل حفظ آدم رو مانوس نمی کنه با قرآن.

می بوسمت. ببخش که کمکی از دستم بر نیومد.
متوجه مطلب مهمی کردین مارو
پاسخ:
نفرمائید :)
ممنونم گلم
یکیشون حافظ هست و دقیقا نظر تو رو داره .
خداحفظش کنه خواهر خوبیه برای من. مثله شما.
پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم. کاری که از دستم بر نیومد. خدا از خواهری کمت نکنه. منم یه خواهر گل تو اون شهر پر صفا دارم. یه دختر خواهر نااااااااازنین هم دارم... که دوستشون دارم...

هر از گاهی لطف میکنه و وبم میاد و به اسم رضوان برام کامنت میذاره ... می بوسمتتتتتتتتتتتت از همین راه دور...

خدا اون خواهرتون رو هم حفظ کنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">