بوی عود می آید

بوی زیارت

بوی عود می آید

بوی زیارت

بوی عود می آید

بوی عود می آمد. مست شدم.
به هوای عید؛ برگشتم. و برای مدتی ماندم... فقط برای مدتی کوتاه.

اولین وبلاگم
http://mohammadein.blogfa.com/

وبلاگ دومم
http://delneviseham.blogfa.com/

آخرین مطالب

  • ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۳ س ب

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۴ امن

ویترینی به نام دینداری

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۸ ب.ظ

به نظر شما آیا دیشب دوازده هزار نفری که توی سالن آزادی مشغول تماشای والیبال بودن؛ همگی امکان خوندن نماز مغرب و عشا رو پیدا کردن؟


از دیشب دارم به این موضوع فکر میکنم که ماه رمضان؛ نماز و دینداری شده یه ویترین...


یه ویترین خیلی بزرگ.

موذن میاد اذان زنده میگه.

مجری کلی التماس دعا و قبول باشه میگه.

گاهی صحنه های قرآن خوندن بعضی از مومنان رو نشون میدن که اومدن برای دیدن والیبال.


اما آیا واقعا همه کسانی که دیشب اومده بودن سالن موفق شدن نماز بخونن؟ این مسئله کاملا به صورت زنده به نمایش گذاشته شد.


متاسفانه.

نظرات  (۲)

۰۱ تیر ۹۴ ، ۲۳:۰۰ سیده نرجس خاتون ، مامان طهورا خانوم
من البته می دونم که توی ورزشگاه آزادی (زمین فوتبالش ) جایی برای نماز خوندن هست و خیلی از مردم هم خودشون روی سکوها زیر انداز می اندازن و نماز می خونن. یعنی اون ها که نماز خون هستن.
برای والیبال هم ... بهتره سوء ظن نداشته باشیم سمیه جان. که این هم گناهش کمتر از اون چیزی که نوشتی نیست. اون هایی که روزه بودن ، بالاخره یه فکری هم برا نمازشون کردن. کما اینکه وقتی والیبال تموم شد، هنوز مدت خیلی زیادی تا قضا شدن نماز بود. و همه ( ی اون هایی که اهل نماز بودن) می تونستن نماز رو هم بخونن. ولو از اول وقت گذشته باشه .اما اینکه گمان ببریم کسی نماز نخونده ، دور از انصافه .
به همین سادگی.
پاسخ:
ئه سلااااااااااام... شما غیر از سلام حرفم میزنی........ کف جیغ هوووووووووووراااااااااااا....

عزیزم اگه پستم رو دقیق بخونی منم منظورم اینه که همگی نتونستن به راحتی نماز بخونن...  نه اینکه هیچ کس نخوند. ظن بد هم نیست. فاصله های توی تهران یه ذره دو ذره نیست که.

بعد هم متفرق شدن اون جمعیت خودش یه ترافیک عظیم ایجاد میکنه. نهایت زمانی هم که تا قضا شدن نماز بود یک ساعت و نیم بود. مجسم کن شرایط رو.

در کنارش لازمه یه یادآوری کنم که توی همین بیست و سی چقدر به نمازخونه ورزشگاه آزادی که میگی ایراد میگرفت. اصلا وضعش رو نشون می داد واقعا اسف بار بود.(انشالله الان درست شده باشه)

حتمااااااااااااا کسانی که اهل نماز بودن ادا کردن. غیر از این نمیتونه باشه.

اصلا من با تصور این موضوع کار دارم. این که یه عالمه آدم اینجا هستن که موقع نماز هنوز همونجان. و تا مدتها بعدش. و بسیار هم شادن.

من با این موضوع کار دارم... و الا مطمئنا هستن و بودن کسانی که از جاشون پاشن برن بیرون برای نماز. من با اون تصویر سازی کلی کار دارم. با اینکه هی طاعات قبول میگن اما در واقع ما یه چیز دیگه می بینیم.  

ببین دقیقا جمله ام رو:

گاهی صحنه های قرآن خوندن بعضی از مومنان رو نشون میدن که اومدن برای دیدن والیبال.


منظورم اینه که هستن مومنانی که اومدن برای دیدن بازی. و وقتی کسی داره به مستحباتش می رسه حتما برای واجباتش هم فکری کرده.


قبلنا دقیقتر بودی خانوم خانوما.



۰۲ تیر ۹۴ ، ۰۰:۴۲ سیده نرجس خاتون ، مامان طهورا خانوم
تو هم قبلا نظر پذیرتر بودی! چرا شکلک نداره وبلاگت ؟ به هیچ دردی نمی خوره.
توضیحاتت رو خوندم. اما تغییری در نظرم ایجاد نشد. (شکلک دونقطه حط صاف ) نماز رو فقط نباس رفت خونه خوند. میشه بیرون ورزشگاه هم خوند. میشه توی راهروها خوند. توی پارکینگ خوند و... .
اما حرفت رو فهمیدم.
والبته این ویترین ، زشت تر از اون تصویرایی نیست که موقع انتخابات و راهپیمایی بیست و دو بهمن و ... توی تلویزیون می بینیم. می دونی که چی رو میگم. خانم های فوووووووووووووووول بدحجابی که عمراااا توی روزهای معمولی نشونشون بدن ، اما اون موقع ، از هر 5 نفر ، چهارنفرشون بدحجابن که اومدن راهپیمایی و رای دادن . اینا اگه مردم همین مملکتن ، که باید همیشه دیده بشن. اما اینکه توی شرایط خاص یهوبه رسمیت شناخته بشن برای تایید یه حرفایی ، میشه همین ویترین که شما می گی.
و ویترین کلا چیز بدی است. شکلک رضایت بلاگفای گوربگوری
پاسخ:
بله عزیزم امکان خوندن نماز توی راهروها هم هست. اما من هم هنوز به شدت معتقدم که ویترین بدی به نمایش گذاشته شد. و همه دوازده هزار نفر موفق به خوندن نشدن! توی این شکی ندارم. و این اصلا با گفته های تو مغایرت نداره.

دقیقا من از همین ویترین دارم ابراز تنفر میکنم. همین که یه روز ایمان مردم رو نشون میده(ولی در حقیقت نماز خوندنی به نمایش گذاشته نمیشه اونم تا ساعت ها بعد از اذان) یه روز کسانی که به انقلاب وفادارن،(ولی واقعا نماینده قشر مخالف انقلاب هستن. و شاید بعضی هاشون برای اینکه دیده بشن _فقط_ اومدن راهپیمائی!!!)


شاید اگه اذان به صورت زنده پخش نمی شد. یا اینکه تا چند دقیقه بعد از اذان سالن رو نشون نمی داد خیلی راحت میشد گفت خوب خوندن...کما اینکه نمیشه منکر شد؛ خیلی ها توی زمان های بین ست ها نماز خوندن.

کلا به همین دلیله که تلوزیون ما خاموشه... فقط پویا اونم روزی یک ساعت؛ یا کمی بیشتر (توی ماه مبارک و برنامه های گاهــــــــــا مذهبی شون.). و تمام. باور کن خیلی وقت ها(از همون میزان کمی که روشن میکنیم....) شبکه افقه. و بعد خاموش....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">