بوی عود می آید

بوی زیارت

بوی عود می آید

بوی زیارت

بوی عود می آید

بوی عود می آمد. مست شدم.
به هوای عید؛ برگشتم. و برای مدتی ماندم... فقط برای مدتی کوتاه.

اولین وبلاگم
http://mohammadein.blogfa.com/

وبلاگ دومم
http://delneviseham.blogfa.com/

آخرین مطالب

  • ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۳ س ب

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۴ امن

یک کیک مقوی

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۵۲ ب.ظ

این کیک رو دیشب برای اولین بار پختم.

درسته که توی ماه رمضان بساط شکلات بازی و کیک و ژله یه مقدارکی تعطیل میشه. و سعی میکنیم مواد مغذی و مقوی درست کنیم. و البته مازاد وقتمون هم صرف کارهائی غیر از پخت و پز بشه! (مثلا قرآن خوندن که تاکید فراوان شده بهش. )


اما این کیک بی اندازه مغذی و مقویه. به دلیل داشتن ارده و شیره انگور؛ و صد البته به دلیل نداشتن شکررررررررررررر!


من از روغن کنجد استفاده کردم. اگه تخم مرغ رسمی یا به قول اصفهانیا بومی در اختیار دارین که چه بهتر.


از گردو ؛ کنجد؛ کشمش هم میتونین برای داخلش استفاده کنین. که به نظر من لازم نبود.


حتما درستش کنین... حتما.


مواد لازم:

آرد 2 پیمانه

تخم مرغ 3 عدد

شیره انگور 1 پیمانه

ارده نصف پیمانه

روغن مایع نصف پیمانه

کره 2 قاشق سوپ خوری(نرم شده)

وانیل 1/4 قاشق چای خوری

بکینگ پودر 1 ق چ


طرز تهیه:

تخم مرغ ها رو کمی بزنین بعد وانیل رو اضافه کنین و اینقدر بزنین تا حجم مواد دو برابر بشه.

روغن و کره رو اضافه کنین دوباره هم بزنین.

حالا ارده و شیره رو اضافه کنین باز هم بزنین.

مخلوط آرد و بکینگ پودر که سه بار الک شده از قبل، رو اضافه کنین. قالب رو چرب کرده آرد پاشی کنین و کیک رو تو دمای 180 درجه توی فر به مدت 40_ 45 دقیقه بپزین.


یادتون باشه فر از قبل گرم شده باشه.


شیره انگور به علت اینکه خونسازه به شدت تقویت کننده است.


نوش جـــــــــان.


بعدا نوشت: من کمی شیره انگور رو کمتر ریختم باز هم شیرین بود. یک مقدارکی کمتر بریزین. البته باز بستگی به غلظت شیره داره...


۹۴/۰۳/۲۹

نظرات  (۵)

مرررررسی
پاسخ:
خواهش میکنم. نوش جــــــــــان
سلام خوشحالم پیدا شدین مامان خانوم:)
خیلی هم ممنون از دستور کیکت. مامان جونی ما جدیدا به کیک پختن خیلی علاقمند شده بود. حالا دکتر بهش گفته قندت یه کمی بالاست قند و شکر اصلا نخور. به خاطر کم خونی ش هم شیره انگور سفارش کرده بخوره.
فکرکنم خیلی خوشحال بشه این دستورو بهش بدم. خیلی ازت ممنون عزیزم
فقط یه سوال بدون همزن برقی هم می شه اون هم زدن اولش رو انجام داد و به اون حدی که باید رسوند؟
پاسخ:
به به سلااااااااااام دلا بانو جاااااااان. خوبی عزیزم؟ چه جوری من رو یافتیدییییییی؟

خواهش میکنم. انشاالله به زودی سلامتیشون رو بدست بیارن. حتما خدمتشون عرض سلام ما رو برسونین و بفرمائین دعامون کنن.

آره میشه. حتما همزن نمیخواد. اما شاید یه ده دقیقه یا کمی بیشتر همزدن بخواد. که آدم باید مصر باشه :)) تا به نتیجه برسه.

نوش جان.
راستی شیره انگور رو بزاریم تو فر مشکلی نداره؟ از نظر شراب شدن و اینا.
پاسخ:
نه عزیزم. خود شیره انگور هم پخته شده تا غلیظ بشه. پس مشکلی نداره. 
شکر خدا خوبیم ما هم. شما و گل پسراتون خوبین؟
به صورت کاملا اتفاقی از اینجا یافتمت عزیزم:)))
http://help.blog.ir/post/200
یهو دیدم تو کامنتا اسم یه دوست عزیز هست:)))
خیلی خیلی بابت پاسخ ها ممنون گلم:*
پاسخ:
الحمدلله که خوبین.

ما هم شکر خدا خوبیم. بچه ها هم در حال یکه تازی بر اعصاب بنده.

اووووووووو. اصلا فکر نمی کردم کامنت گذاشتن اونجا یه چنین کارائی ای هم داشته باشه.

عزت از آن خداست که به دوستان عزیزی چون شما عطا کرده :)

خواهش میکنم عزیزم قابلی نداشت.
ممنووووووووون حتما امتحان میکنم

میگما از تو وبلاگ خودم تا اومدم اینجا همینطور دارم تو راه میخندم .بابت آرزوهات در مورد الاغه!!!!!!:):);)
پاسخ:
نوش جان. انشاالله.

وای آخه کره الاغ دیدم... آآآآآآآآآآآآآی ناز بوده که نگو. وسط کوچه باغ به کمر خوابید هی کمرش رو می خاروند. وای خوشمل بود خیلیییییییییییی... سفید برفی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">